Söndag
Haft en bra helg på Lilla Kalvö. Lite för varmt dock och i husvagnen kunde man inte vistas pga värmen så det gick inte att gå ifrån och vila nånstans vilket jag hade behövt. 

Jag märker att jag blir som lite manisk när jag börjar känna symtom som tidigare, jag måste hålla mig igång för att inte känna av det. Så jag fixar mat, plockar och städar i förtältet, bäddar i husvagnen, dukar av, sorterar i kyl och skåp osv.

Sov dåligt inatt och fick gå upp tidigt då Gustav tog morgon vid 06. 
På förmiddagen åkte Hedvig och Gustav ut med båten en liten sväng med Ellinor, morfar och Macke. Under tiden samlade jag ihop alla våra saker och packade in i bilen, städade och plockade lite, flyttade runt på saker, allt för att hålla igång och inte känna efter!

När vi skulle åka hem ville Hedvig bestämt stanna kvar en natt till så hon kommer hem imorgon. När vi väl börjat åka så kände jag tryck över bröstet komma smygande sakta med säkert. Också pirrningar och domningar i armar och fingrar. När vi kom hem så kastade jag mig på pallkragarna och började helt bestialiskt rensa och slita upp grödor och blommor med rasande fart. När jag var färdig insåg jag att det också varit för att hålla ångesten och symtomen borta.
Så jag gick undan upp till Gustavs rum och somnade ganska direkt. Vaknade till flera gånger av muskelryckningar och invärtes skakningar.  Tjuter i öronen också, tysta men ändå där, men inte hela tiden som tur är.

Var nyss nere och åt ett par smörgåsar men smet upp till övervåningen igen då Gustav leker lite för vilt just nu. 

Gjorde 2 utbakade flätor på Ellinor innan vi åkte hem 
(null)

Anonym

Äter du fortfarande sertralin? Isf bör du höja med 25 mg. Jag åt 50 mg i ett år men sen behövde jag höja när symtomen kom (samma som du har) stress äter serotonin och bristen blir tydlig snabbt. Har ätit 75 mg nu i 1 1/2 år och vill ju helst sluta men behöver nog höja istället igen ...

Svar: Jag fick byta från Sertralin då jag inte tålde dom (fick vattentunna diarréer i en månad) till Escitalopram. Men en kollega som ätit dom tidigare mådde pissdåligt av dom efter drygt ett års användning, en nära vän till henne fick likadant. Så jag har trappat ner nu till en halv tablett (5 mg) ist, tänker att det är bättre att sluta med dom och ist ta itu med varför jag behöver dom- har ju ångest och katastroforo. Ska försöka bättra kosten och motionen ist. Och se till att jag får nån proffesionell att prata med som kan ge mig verktygen till att fungera utan medicin. Orkar knappt tänka på det nu dock... meditation ska ju hjälpa så mycket mot stress! Tyvärr är jag för stressad för att kunna meditera... Ja det blir en ond cirkel...! Jag har nog rätt så höga krav på mig själv, mitt hem, min trädgård osv... Måste försöka släppa sånt! ❤️ Hoppas du finner på råd för dig själv! Kramar!
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress