Fredag va?!
Imorse åt jag chiagröt till frukost som Macke hade förberett åt mig igårkväll. 
(null)

Den var helt ok. Eller den första skeden så reagerade jag med avsmak pga konsistensen och tänkte att det här går aldrig! Men efter en sked till så vande jag mig. Den smakade ingenting egentligen, jag skulle beskriva smaken som "kall" bara, för den hade ju stått i kylen över natten.
Men den är säkert nyttig och jag har haft lite lite mera energi idag men det beror säkert på var jag är i min menscykel.

Svärföräldrarna kom förbi på eftermiddagen och hade med sig hembakta bullar med mandelmassa i. Det var trevligt med lite sällskap då Macke är i närheten av Uppsala hos sin kusin för att få leka av sig med endurohojen ett par dagar.

Här står Gustav och tittar när farmor och farfar åkte härifrån, han ääälskar allt som har med motorer att göra!
(null)

Dagligen så frågar han:
- "Ska vi åka bilen idag?!" 

Han pratar så himla mycket och bra! Madde blev alldeles paff när hon hörde honom säga:
- "Kan du göra en macka till mig mamma?"

Och i en dust med sin storasyster i förmiddags så sa han:
- "sluta prata med mig bajs-Hedvig! Du är otrevlig, jag vill vara ifred!" 

Jo det är sant!!!

Och så säger han "va" oftast i slutet av en mening med en fråga, typ:
- "det är pappas motorcykel va?!"

Eller så avslutar han med "visst?"
Idag när han ramlade och skrapade ena knät på uppfarten och jag sa "vilken otur" medan jag tröstade honom så säger han en stund senare:
- "Det var otur att jag ramlade va, visst mamma?!!"

Gulligaste är när han gapar:
- "Det var inte jag mamma, det var inte mitt fel!" 
Och då har man liksom tagit honom på bar gärning ståendes på en köksstol vid skafferiet med ena handen nedkörd i en chipspåse 😂 

Jag får verkligen tänka på att han nyss fyllt 2 år och fortfarande är så liten, jag menar det finns ju en risk att man ställer för höga krav på honom för hans låga ålder, att man tar för givet att han ska förstå mera än vad han gör.

❤️



Frida

Den är ännu godare med bär/bärkompott till:)

Frida

Den är ännu godare med bär/bärkompott till:)

Svar: Ja jag tänkte ha färska bär i nästa gång, om det blir nån mera gång 😉
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress