Dagen...
Hade en bra förmiddag med barnen innan jag lämnade på förskolan. Kollade sen på tv en timma innan jag slängde lite sopor och sen åkte till jobbet för en C-tur (13-21:30)

Väl på jobbet så vände min dag. Rörigt när jag kom! Två nya patienter som kom samtidigt, ronden kändes rörig då vi fick ta den inne i glasrummet som vi kallar det pga att vårat rondrum var upptaget för en vårdplanering. 

Dagpersonalen var stressad och verkade inte jobbat i ett team eller haft nån som helst kommunikation med varandra, då blir det så rörigt när man ska ta över!

Sen hade vi fullt upp hela kvällen! Först vid 21:15 började det ordna upp sig och jag såg äntligen ljuset i tunneln när jag tidigare trott att vi aldrig skulle hinna klart till 21:30! 

Nu känns det ändå bra, vi har gett alla den bästa vård och omvårdnad man kan tänka sig och det är så man vill lämna det när man slutar!

05:15 imorrn ringer klockan för ett dagpass (6:45-15:30) och efter det tar jag helg och jobbar nästa gång först på tisdag nästa vecka.

Och sen, vågar knappt skriva det, så är vi alla fortsatt friska 🙏🏼 Gustav som fick vaccin för 2 veckor sedan har ännu inte haft nån reaktion på den så det verkar som vi slipper vabba för det 👏🏼

Jag som var så dålig i magen så många gånger under slutet av året är nu helt bra igen. Det började ju kännas då som om det var ett habitualtillstånd nästan, det var vardag med dålig mage på mig och även feber och dåliga magar på barnen! 

Kanske placebo men jag tror också att de extra vitaminerna vi ätit har hjälpt oss lite. Dessutom har vi ätit bättre och knappt nån snabbmat alls hittills under året. 
Man hade ju aldrig nån energi till att laga nåt när vi alla var i olag hela tiden och då blev det en ond cirkel med mc Donalds och Max...

Hoppas på en bättre dag imorrn på jobbet! 

Mina nya kavat har kommit förresten, försöker gå in dom lite, lädret är lite hårt, hoppas dom mjuknar efter lite användning!
(null)

(null)

Godnatt 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress