Ok, jag visar bilderna

Som Lisa sa till mig förut, att det kanske inspirerar nån annan att ta tag i sina gravidkilon eller övervikt om jag visar vad jag har lyckats åstadkomma på 4.5 månader. Så det är inte bara för att skryta (😉) utan för att peppa andra också. Såklart är jag stolt över mig själv också!


Det tar lite emot för förebilden är inte vacker. På den är Gustav 4 månader gammal och jag har under sommaren ätit väldigt onyttigt och väldigt mycket av allt onyttigt. Tex så åt jag ju minst 2 Magnum glassar om dagen, även godis, chips osv...

Jag har inte den typen av kropp som passar i lite pluskilon. Det sätter sig ju bara i mitten typ. Alltså mage och lår mest, medan smalbenen är smala, helt osymmetriskt! Sen har jag ju som sagt nyss varit gravid på den bilden också. 

Jag började ju tänka på vad jag äter i slutet av sommaren. Inte förbjudit någonting utan ätit som vanligt mest (förutom en period då jag inte åt bröd och godis) men mindre portioner, dvs en normalstor portion ist för 2 stora. Ätit pasta, ris och potatis och sådant som många brukar vilja plocka bort. Jag ammade också till slutet av oktober och då får man inte tappa i vikt för snabbt. Efter amningsstoppet så tappade jag i vikt snabbare, när kroppen släppte på reserverna. 

Slutet av sommaren gick jag på PT-pass några gånger, jag promenerade med Gustav i vagnen minst en timme nästan varje dag. 

Nu har jag inte gjort nån ansträngning angående träning på länge men allvarligt talat så måste en vanlig dag innehålla ca 300 "sittups" med tanke på alla gånger man lyfter upp och ner på Gustav och ibland även Hedvig. 

Imorse vägde jag 3 kilo mindre än när jag plussade med Gustav. Så 24 kilo upp och 27 kilo ner. Så nu väger jag samma som jag gjorde när jag plussade med Hedvig i November 2012.

På söndag börjar jag ju på cirkelträning här i Svärtinge, en timma i veckan. I vår tänkte jag ta tag i promenaderna igen för dom har gett mycket för inte bara kropp utan även själ! Det är ett sånt fint spår här uppe i skogen som man vandrar i och så kan man lyssna på ljudbok medan Gustav sover i vagnen.

Nu vill ni bara se bilderna va?! Det skiljer 12 kilo mellan bilderna.

Ok, här har ni, den till vänster är från den 15 augusti och den till höger är från igår:

Hjälp nu trycker jag på "publicera" knappen 😱

Anna K

Bra jobbat!👍

Sara

Men shit så snygg

Anna

Du är jättefin och du ska, med all rätt, vara stolt över med vad du åstadkommit. Modigt att 'våga' visa bilderna. Har inte tänkt på att man ju faktiskt gör, i princip, situps med småttingarna och alla lyft.
Själv tappade jag mina kilon oförskämt snabbt och har idag en annan styrka i kroppen än innan och det är jag säker på (för min del iaf) är pga lyft och bärande.
Kul att läsa om hur andra gjort/gör med sin kropp. Hoppas flera delar med sig. Stor kram Anna

Marie

Wow! Bra jobbat! & tack för inspiration! 😊

Lindha

Fantastiskt bra gjort Tess!
Tack för att du postade bilderna, dä kanske kag kan få en extra morot att få bort de sista få gravidkiona och kanske trimma fettet lite 😂👍🏼

Sarah Fredriksson

Jäklar vilken skillnad. Bra jobbat! Jag ser ut som på förebilden men ska ta tag i detta från och med imorgon och Juni är 6 månader 🙈

Carro

Wow!!! 👍

Anonym

Tusen tusen tack!! Jag är i samma sits som du på första bilden. Fick mitt tredje barn för 3 månader sedan och vill ta tag i min kropp nu. Tack för pepp och att du visar att det går om man vill. Grymt modigt och bra att lägga upp bilderna!

Lina

Bra jobbat.du ska vara riktigt stolt över dig själv

Svar: Tack!
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress