ÅNGEST

På fredag åker Markus och jag iväg själva med tåget ner till Malmö där vi ska spendera helgen med Madde och Nicklas. Det här bokade jag för 2 månader sedan som en surprise för Macke och köpte då tågbiljetter och bokade in lite saker med Madde som vi ska göra där nere. Macke fick bara då veta om datumen då han måste ta semester på fredagen.


Nu vet han om att vi ska till Malmö men inte vad vi har för något bokat, en upplevelse skulle man väl kunna säga, ja eller en grej.

På fredag vid 10:30 går tåget mot Malmö och sen är vi tillbaka på Norrköpings tågstation vid 19 på söndag kväll.

Under dagen på fredag så ska Macke föräldrar vara barnvakt här hemma. På eftermiddagen kommer mamma och byter av dom och är sedan med barnen tills på lördag eftermiddag då lillasyster Ellinor kommer och byter av och tar resterande tiden. 3-skift kan man kalla det.

Iaf.. Nu har jag sån ångest och oro och kan absolut inte slappna av!! Jag litar på dom allihopa och jag VET att barnen är i trygga händer men det känns så enormt jobbigt iaf! Jag får som ett kontrollbehov och har därför idag städat 6 lådor och ett skåp i köket, tvättat 4 maskiner med kläder och sängkläder, rensat i kylen, bakat chokladbollar med Hedvig och plockat och vridit på varenda sak i huset tror jag. Allt för att försöka distrahera mina känslor typ. 

Jag hoppas att det vänder tills vi ska åka för det är ju meningen att vi ska få en helg ihop Markus och jag, barnfria och bara rå om varandra! 

Varför är man såhär larvig??? Jag har ju 3 barn, ska man inte bli lite mera "chill" för varje barn man får?! Jag tror snarare att det blir tvärtom...

Gustav är ju i en period då han är mammig och pappig ❤ 

Ge mig styrka liksom!!! Om ni har tid och ork så skulle jag verkligen behöva några peppande ord, ni brukar vara bra på det och jag skulle uppskatta det SÅ! 🙏🏼

Lindha

Vet inte om det är speciellt peppande dock, MEN jag tror det kanske kommer släppa lite när ni väl är på plats och inser hur underbart det är med barnledigt... 😂😁 Att bara rå om varandra, träffa vänner, hitta på roligheter osv DET ÄR NI VÄRDA!
Kram

Svar: ❤🙏🏼
Therese Öjebo

Anonym

Barnen behöver ju en mamma och pappa som mår bra och då behöver mamman och pappan ta en paus och bara tänka på varandra , Barnen mår bra av lite omväxling och de är ju deras familj som är barnvakt inte en främling på stan!

Njut nu MASSA de är ni värda ❣️/Lisa

Svar: ❤🙏🏼
Therese Öjebo

Anonym

Alltså jag brukar ju va så klok 😂😂😂men på just detta är jag helt värdelös!!!! Jag har inte varit ifrån alla barn samtidigt en enda gång på 6 år🙀.
Finns såklart lite olika skäl till det men nu är det dags. Under våren ska vi iväg, jag och maken på övernattning, inget bokat ännu men det ska bli av. Jag vet inte varför det känns så jobbigt men ngt med ett överdrivet kontrollbehov.
Finns det något sätt det blir bättre för dig på? Sms var 3:e timme att de är ok? Ingen kontakt alls?
De är i goda händer och de är i sin hemmiljö, barn mår bra av föräldrar som mår bra och det här gissar jag att ni kommer må bra av ❤💜👍🏽

Svar: Jag har lyckats stilla mitt kontrollbehov pga av att jag just behöll kontrollen på hela hemmet tills vi klev utanför dörren idag, haha! Se till att boka så att det blir av! Massor med kramar!!❤
Therese Öjebo

Anonym

...det var jag tackan

Sara

Så jobbigt att du känner så men jag förstår absolut! Tänk att ni gör det här för barnens skull också. Att ni ska få sakna varandra och att de ska få ha roligt med andra vuxna. Relationen till far och morföräldrar kan ju vara så fin om man låter dem göra på sitt sätt.. allt kommer gå kanon!

Svar: ❤🙏🏼
Therese Öjebo

Sara

Så jobbigt att du känner så men jag förstår absolut! Tänk att ni gör det här för barnens skull också. Att ni ska få sakna varandra och att de ska få ha roligt med andra vuxna. Relationen till far och morföräldrar kan ju vara så fin om man låter dem göra på sitt sätt.. allt kommer gå kanon!

Svar: ❤🙏🏼
Therese Öjebo

£

Du blir en lyckligare mer harmonisk och bättre mamma om du får lite kärlek (i sänghalmen he he). Macke blir trevligare att hanskas med om han får ha dig för sig själv ibland, då han kommer först o inte barnen. Barnen blir tryggare o socialare av att flera vuxna runt sig. De lär sig att olika människor är o reagerar olika. Barnvakter brukar ge mera tid till barnen vilket uppskattas och mormor/farmor är ju till för att skämma bort barnbarn.
Det är vad jag tror ialla fall!!
Hade toppen o förstör nu inte helgen med att tänka för mycket....

Svar: ❤🙏🏼
Therese Öjebo

Anonym

Du beskriver typ vad alla föräldrar (mammor främst) känner. Helt naturligt, men! Försök för ditt eget bästa att släppa lite på kontrollen, vad är egentligen det värsta som kan hända? Att barnen har jättekul med sina mor-/far-föräldrar och moster? Det är ju bara bra och roligt för barnen att de får umgås med andra vuxna förebilder. Och ni blir ju bara bättre föräldrar av att få vila ut och ha roligt tillsammans och vårda er relation. Så ha kul och njut ordentligt! Och försök att inte ringa hem stup i kvarten;)

Svar: ❤🙏🏼
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress