Väx väx väx!
Nån gång har jag nånstans sett på fb eller liknande att man kan lägga en skiva tomat i jord och så växer det upp en planta sen. Så jag prövar med plommontomater. Vad tror ni, kommer det börja mögla eller kommer det gro och växa upp tomatplantor? 



Aluminiumfolien är bara för att det är hål i botten på plastkartongerna, så att det inte ska trilla ur nån jord. 

Dom får stå i groventren/tvättstugan för där är det oftast varmast och fuktigast, lite som ett växthus med tvätt som hänger på tork och torktumlare igång 👍🏼🌱 
Anonym

Det gör i get om de möglar! Jag la även på jord (tror jag)... Det växte superbra 👍🏻

Svar: Har du provat?! Jag la också på jord 👍🏼
Tessan

Maria Ekström

Lär nog funka fint. Växte ju som ogräs i mina pallkragar året efter jag satte tomater. Och det var från fallna tomater.

Svar: Kul å höra! Då borde det ju funka som sagt!
Tessan

Anonym

Jag har alltid velat prova att plantera jordgubbskräm..... Minns du reklamen?

Svar: Ja just det, med barnet som häller Ekströms jordgubbsfrön i landet och så växer det upp jordgubbar sen 😂 Jag ska prova med några skivade köttbullar också 😉
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress