Inte lång tid kvar men mycket att hinna med..
Nu börjar det ju närma sig slutet av graviditeten och inom ganska kort kommer vi ha ett litet spädbarn i familjen igen. Kontrollmänniska som jag är så vet jag att jag mår bättre om saker och ting är iordning. Om det är lugnt och det är fixat omkring mig när man då sitter där med extrem sömnbrist och hormonsvallningar och oro för allt, för så är ju första tiden med en nyfödd, även om det är underbart också! 

Därför vill jag ha allt det praktiska klart, såsom vagn, säng, kläder och sådant. Det som då börjar stressa mig lite nu är att Myresjöhus lovade att dom skulle fixa det som ska göras innan bebisen kommer, men dom har inte lagt fram nån tidsplan ännu. Jag vill inte ha snickare och målare som ränner omkring här när jag är nyförlöst och ska amma och försöka få varje mikrovila som jag kan. Sen är det markarbetet på tomten.. Mark-Johan sa att dom kan börja direkt efter påsk och att det inte bör ta mer än 3-4 dagar. Men han har ju fortfarande inte ens hört av sig till grannarna vilket han lovade att göra idag. Jag har tillomed gått till grannarna och bett dom kontakta honom, så det har dom försökt med men inte fått något svar. 

Kan inte alla bara samarbeta lite bättre med min egna planering? 

Sen så är ju min värld ganska så liten just nu, jag har ju mer eller mindre varit isolerad här sedan vi flyttade hit i slutet av november och jag blev sjukskriven pga sammandragningarna. Sånt som kanske är en liten struntsak för en icke-gravid människa med ett liv i världen utanför blir för mig en big deal! Jag har ju inget annat att göra än dom småsakerna jag styr med. Det är egentligen ett rent under att jag fortfarande är frisk mentalt när man tänker efter. 

Att jag får mina Hormonspel är kanske inte så konstigt. Men så farliga har dom inte varit ännu. 

Ska försöka få några av sakerna på to-do-listan klara i helgen, så kanske jag kan känna mig lite lugnare åtminstone. 

Nu hoppas jag på en drömfri natt så att man vaknar utvilad imorgon 🌟  
£

Jag planerade allt förut...men som du säger...ingen jävel samarbetade med min planering (även fast det var en solklar bäst planering) Så för att inte blir knäpp (knäppare) la jag ner all planering. Bara sådär... Jag mår mycket bättre...det blir ju inte lika mycket gjort nu och saker skulle ju fungera lite bättre med en aning planering....men jag slipper iallafall fall få psykbryt 5 gånger om dan pga att ingen följer eller fattar min viktiga planering....

Svar: Skönt det låter! Ska nog öva på att släppa lite, eller deligera över saker ist 😁
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress