Det eviga vattnandet



Gustav la jag ner i babynestet i sängen i Axels rum, sa godnatt och gick ner och tog en macka och två kakor och när jag kom upp igen hade han somnat 👏🏼
£

Hur stor är tomten?

Svar: Den är 1500kvm men det är ju med vägen inräknat (som vi också äger) och den är väl kanske 300 kvm eller så, men vi har tippat på att gräsytan är ca 700-800kvm stor
Tessan

Sara

Vattenspridare? 😜

Svar: Vi har faktiskt en! Vi kör mest med den, springer och flyttar den (då den bara täcker 1/6 del av all yta, men vissa ställen får man ta för hand ändå. Jag har dock inte använt mig av spridaren en endaste gång (det är bara M som gör) för jag orkar inte sätta mig in i hur man justerar strålen osv 😂
Tessan

Carro

Hahaha Min man är också gräsmattefashist och vattnar kvällarna igenom. Efter en semesterresa på 4 dagar kom vi hem och han blev på riktigt helt förstörd när han såg att den hunnit gå från grön och frodig till torr och brun... Igår kväll höll han på att flytta vattenspridare (ja, han har två!) till strax efter elva på kvällen och samma visa ikväll igen. Idag sa han att vi inte fick planera in något i helgen för vi ska ge vår trädgård kärlek! 🙈

Svar: Haha dom är ju för gulliga ändå!! Man får fixa gräsmattavakt om man åker iväg i fortsättningen 🙈
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress