Dagen
Var hos grannarna och fikade förut. Vi hade med oss en ljuslykta som vi la in i frysen igårkväll. Så enkelt, man kokar bara upp vatten (om vattnet kokas innan så blir lyktan inte så grumlig utan klarare och mer "se igenom") sen fyller man bara en sockerkaksform och så in i frysen över natten.






Ett litet värmeljus i mitten bara, sen är det klart. Om man vill smycka den lite mera kan man lägga kottar och lite granris tex i vattnet innan det fryses. Eller om man har tulpaner som håller på att vissna, man kan ta vad som helst såklart.

Grannarna byggde sitt hus och flyttade in i april 2014. Superfint och supermysigt! Ombonat och hemtrevligt! Deras dotter Amelia är född samma år som Hedvig, 3-4 månader innan. Hedvig är ju tyvärr lite av en domderare och går runt och säger att alla Amelias leksaker är hennes! Amelia som är så snäll och lånar ut blir ju såklart lite orolig och svarar att det är ju faktiskt hennes...! 
Hur mycket man än försöker förklara så är Hedvig tyvärr mycket för "min, min, min!" Hon kan spänna blicken i en man på gatan som är på väg in i sin bil och skrika "det är min bil!" Hoppas det är övergående!

Efter fikat åkte vi till Ica Maxi för att handla. Väl där inne kommer vi på att vi glömt plånboken båda två! Så Macke fick vända hemåt igen medan jag och Hedvig kikade runt och började handla lite smått. Hedvig vill hemskt gärna ha ett par solglasögon men det hittade vi inga, det är ju inte säsong direkt.

Nu är vi hemma och har packat upp alla varor och gett Hedvig middag. Jag sitter i soffan och försöker slappna av för att bli av med sammandragningarna som kom i mataffären. Det räckte med att dra kundvagnen och bromsa in den ett par ggr och försöka svänga med den. Har ni tänkt nån gång på hur mycket man använder bålen när man ska manövrera en kundvagn med varor i?

Katten och hans Lill-matte under deras kära återseende efter att vi varit iväg några timmar idag:



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress