Kisseriet
Var inne på Lovisa imorse och lämnade kissprov för urinodling. Hade ett odlingsrör hemma som Macke hämtade hos en av mina kollegor igår. Det bästa är att lämna morgonurin (det ska helst ha gått minst 4 timmar sedan man kissade senast, jag hade inte kissat på 10 timmar) sen ska man försöka få så rent prov som möjligt så tjejer ska hålla isär blygdläpparna (för att kisset inte ska få med sig eventuella omkringliggande bakterier från huden) killar ska ist dra bak förhuden, sen ska man ta kiss från mittstrålen, dvs inte början eller slutet av kisset utan man kissar först ur sig lite och sen samlar man upp kiss och sen kissar man ur sig resten i toaletten. 

Sen ska behållaren (eller odlingsrör om man har) förvaras kallt/svalt så man lägger det i kylen direkt. Man kan ju lägga det i en påse så känns det mindre ofräscht att ha det där inne... Sen tog jag en kylklamp och la ner i en påse tillsammans med röret så att det hålls svalt under transporten in till läkaren 👍🏼 Tack för lektionen Therese! Hahaha! 
Odlingen skickas iväg till Linköping och svar får jag inte förrens på fredag. Fast jag har ju redan svaret, jag är ju övertygad att det är UVI, dessutom lite orolig att den vandrat vidare då jag har värk i ryggen vid njurarna, känns som om jag ska gå av där litegrann. Sa det till min BM också och frågade om man inte kan få antibiotika direkt ist för att vänta ändå tills i helgen. Jag menar det är ju 3 dygn kvar och det kan ju hinna bli bra mycket värre tills dess! UVI är den vanligaste orsaken till prematur födsel. Min BM ställde sig lite sådär till det, menade på att man är ju lite restriktiv pga resistens osv... Men hon skulle höra med doktorn, annars hör dom av sig på fredag.. Ja det är väl inget annat än att vänta då.

Stickan visade ju på socker i urinen också så jag bad om ett blodsocker, hade inte ätit eller druckit något innan utan var fastande sedan över 10 timmar tillbaka, blsk visade på 5-nånting så det såg ju bra ut 👍🏼

Idag skulle jag varit på inspirationsdag på Konsert & Kongress i Linköping egentligen men det fick jag hoppa då mitt mående (speciellt lillebrors mående) måste komma först (blev påmind om det av min kära kollega ❤️) men nu hoppas jag att jag kan åka på det imorgon ist. Halva gruppen uskor åkte idag och andra halvan åker imorgon 👍🏼 Har messat min chef och väntar på svar!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress