Foglossning
Senaste dagarna har jag haft riktigt ont i blygdbenet och bäckenet. Det kommer nästan såfort jag kliver ur sängen på morgonen. Kan knappt gå i trappan här hemma och fick inte på mig byxorna ståendes imorse. Först trodde jag att det kanske är så att han fixerar sig redan nu? Tills jag kom på det, det är ju foglossning! Jag har aldrig haft det tidigare, inte ens en tendens till det under graviditeten med varken Axel eller Hedvig. Känns som om man har blivit sparkad på blygdbenet och som om bäckenet glappar och faller isär nästan..

Så idag åkte vi hem till Liv och lånade hennes foglossningsbälte. Vilken skillnad bältet faktiskt gör! Nu kan jag ju nästan gå normalt. Smärtan i blygdbenet känns inte alls lika mycket och bäckenet hålls ihop av bältet känns det som. 

Idag fick ju nedre plan en ordentlig städning. På övre är det en helt annan historia.. Inte särskilt smutsigt men rörigt och oordning. Framför allt i barnens rum och även i vardagsrummet då det byggdes koja där både idag och igår med hjälp av soffkuddar och annat. Sängkläderna i Axels säng är dessutom svarta efter den sprayfärg som han fick i håret hos frisören i fredags. Men det får vara så för jag kan inte göra nånting åt det! Inte nu på kvällstid när jag har som ondast i kroppen iaf. Kanske att jag kan fixa något under tidig förmiddag imorgon. Så tråkigt att vara såhär begränsad, jag vill ju börja bona och dona och framför allt boa inför litens ankomst! Jag får göra det lite pö om pö helt enkelt.

Ikväll ska Axel och jag se veckofinal i Farmen tillsammans. Imorgon har jag bokat en timma gravidmassage igen och efter den ska jag luncha med Anna.

Bilder från hur vårat hus ser ut på övervåningen får vänta tills i veckan som kommer.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress