Graviditeten just nu.
Vilka har dagar jag har haft! De senaste dagarna har jag nästan njutit av graviditeten. Nästan inga känningar i fogarna, sammandragningarna är mycket mindre och när dom väl kommer så är dom normala- alltså inte så onda och långdragna som dom varit tidigare. Sätter jag mig ner i 5 minuter så passerar dom 👍🏼 Börjar känna en connection med lillebror nu när jag slipper det fruktansvärt jobbiga jag haft under så många veckor. Han är superlivlig och vissa sparkar och rörelser som har får in gör mig paff! Igår kan jag svära på att filten ovanpå magen lyfte när han fick in en riktig spark! Ibland putar han ut rumpan ordentligt och då kan man ju tillomed klappa honom/vagga honom. Imorse hade han flyttat upp sig lite så magen såg inte klok ut när jag såg mig själv i badrumsspegeln. Men han flyttade ner sig igen bara ett par minuter efter att jag rest mig upp. Nu kan jag nästan känna sådär som jag gjorde mot slutet med Hedvig i magen, att det är sorgligt att man inte ska vara gravid för resten av livet typ.. Men samtidigt längtar man efter honom så mycket! Men det kommer verkligen kännas tomt utan hans små puffar/sparkar/hickningar och rafsande där inne!!
Sofia

Jag håller med dig.. Man skulle kunna vara gravid hela livet det är en så underbar känsla.. Bara man fick slippa de jobbiga sakerna som foglossning, illamående m.m. De växer ju så fort sen oxå, man har bebis så kort stund.. Men sen har ju varje ålder sin charm. // Kram Sofia

Svar: ❤️ så sant!
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress