Gör om gör rätt

Igår fick jag äntligen arslet ur vagnen och påbörjade min fjäderlampa.

Efter 1.5 timme så upptäcker jag dock att jag börjat på fel ände, upponer! 😱
Det är som att sätta bagageluckan på en bil där fram där motorn ska vara... så det är ju bara att kasta den. Får väl vara glad att jag kom på det då ist för efter 3 timmar eller mer.

Såhär långt kom jag, det tar tid!

Har satt upp en deadline med mig själv att lampan ska vara klar till jul, det tar säkert 20 timmar så jag bör hålla på minst 2 timmar per dag om den ska hinna bli klar tänker jag.

Vägde mig imorse igen och alla gravidkilon är nu borta 👏🏼 24 kilo upp och 24.5 kg ner 👍🏼 Precis lagom, då har jag det där halvkilot i reserv under jul sen 😉

Att jag kom igång och tog tag i vikten var ju helt klart pga att jag skulle vara tärna på Annas och Nisses bröllop! Annars hade jag säkert fortfarande skjutit på det och ätit glass och godis varje dag sen i somras. Vi har bytt ut röd mjölk mot blå mjölk, lättdryck mot funlight, jag äter en portion mat och tar oftast inte en andra portion som tidigare och sen i somras har jag nog ätit sammanlagt 3 eller 4 glassar.

I somras åt jag minst en Magnum om dagen, ibland 2. Sen var jag ju duktig med motionen och promenerade minst 1.5 timmar om dagen med barnvagn under 10-12 veckor. Nu är det dock länge sen. Inte minst så har jag ju tränat med PT också, men bara 6-7 pass tror jag. Resten av mina timmar sparar jag till i vår, just nu har jag inte alls nån motivation till att röra på mig mera än vad jag gör i vardagen när jag också bär på Gustav rätt mycket.

Carro

Men människa, hur gör du? 1 kilo på två dagar!! Vad är hemligheten?! 😊 Och mycket snygg lampa! Ska bli kul att se resultatet.

Svar: Det här kilot var nog lite fusk, jag hade ägglossning för bara ett par dagar sedan så det var nog vätska i kroppen då, alltså vägde jag nog denna vikt redan i förrgår egentligen. Kommer inte att väga mig när ÄL igen!😉😂
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress