Sjuker
Började känna mig dålig straxt efter att jag kommit till jobbet igår. Ordentlig huvudvärk och kände mig yrslig och varm. Fick 2 extra starka Alvedon av vår ena sjuksköterska. Gick sedan på rond med läkarna men kände under tiden att jag blev sämre och hade svårt att fokusera. Tog tempen 1.5 timme efter febernedsättande tabletterna och hade då 37.5 i temp, var alldeles blossig i ansiktet och orkade knappt stå upp. 

Fick skjuts hem av en kollega straxt efter, chefen sa direkt till mig att "nu sjukskriver du dig och är borta även tisdag och onsdag och ser till att krya på dig ordentligt!" Däckade i soffan när jag kom hem och sov tills Macke och Hedvig kom hem några timmar senare. 
Inatt har jag drömt en massa konstiga otäcka drömmar. Har ont i hela kroppen och värk i nacken men har inte tagit nån värktablett idag. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress