Huset
Idag efter lunch ska vi ut till huset och peka ut för målarna hur vi har tänkt måla, tapetsera, vilka färger osv. 

Kollade på våran tidsplan igår och ser att mycket ligger efter vad skulle ha gjorts i huset. Målarna skulle tex ha börjat i vecka 36 och vara klara i vecka 39, nu blir det att dom börjar i vecka 39 ist. Samma sak med plattsättningen. Så man blir ju lite nervös. Men enligt byggmästarn så tas all tid igen och slutbesiktning ska vara 27 nov. Ja vi hoppas verkligen på det för lägenheten är uppsagd till 1e december och flyttstädfirman är bokad till siste november!

Pratade med våran bankkontakt igår då jag hade lite frågor angående räntan i byggkreditivet. Vi pratade också om att få huset värderat sedan när det är klart, så att man kan lägga om lånen till bolån. Hon sa att det är sällan som nybyggda hus värderas till lägre än vad man har betalat för det, såvida man inte har valt kökskran i 24 karats guld för sånt är svårt att få upp värdet på huset av... Med andra ord så gäller det att man gjort en del smarta tillval, sånt som man får tillbaka på.. Att betala stora summor för vissa designlösningar är alltså inte så optimalt, man ska nog hålla sig till det klassiska om man tex tänkt sälja huset vid ett senare tillfälle (fast det har inte vi tänkt) Vi har ju lagt krutet på den stora terassen på övervåningen, entretak, träslaget i trappan, braskamin, kök och vitvaror, kakel och klinker, släta innertak, inbyggd balk, extra stegljudsisolering, dubbeldörrar i entrédörr-altandörrar och dörrarna ut till terassen. Belysning har vi också satsat lite extra på. Ja jag hoppas verkligen att vi får en värdering högre än vad huset kostat oss, annars blir inte lånet så roligt... Men jag har en bra känsla! 

Ikväll ska jag på tjejmiddag på Meze med Lisa, Marre, Sandra, Emmelie, Johanna och Anna. Innan dess ska Marre och jag ses och ta en drink nånstans :) Jag undrar när vi sågs senast?
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress