Fredag
För några veckor sedan så tecknade jag livförsäkringar på mig och Markus. Så att om en utav oss plötsligt går bort så behöver inte den efterlevande av oss stå i ekonomisk knipa.

Mackes gick tydligen igenom direkt (alltså så får jag ersättning ifall han går bort) men jag fick idag ett brev från försäkringsbolaget där dom bad om att jag skulle skriva under en fullmakt och skicka tillbaka till dom. Så att dom kan göra en medicinsk riskbedömning på mig innan dom beslutar något. Dom vill ha tillgång till mina medicinska journaler. Jag kommer såklart ge dom det. 

Anledningen är att jag uppgav att jag var sjukskriven en månad under slutet av 2014 (ni vet för Elias) och jag förklarade så gott jag kunde men var också tvungen att kryssa i nåt sorts tillstånd. Jag valde depression för sorg fanns inte med att välja på. Så jag antar att dom därför vill kolla upp lite först, dom vill väl försäkra sig själv om att jag inte tänker avsluta mitt liv själv kanske? Får man ens ersättning om man avslutar sitt liv själv?

Förstå om dom visste om den här horribla förkylningen som jag dras med, då skulle jag få avslag direkt! ;-) 



Tackan

Christer var nyligen däckad 2 v han fick bedövningsmedel till halsen för att kunna svälja saliv och vätskeersättning . Fråga efter det

Svar: Var ber man om det? På Apoteket? Tack för tipset
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress