Livets goda
Fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag, ja det är de dagarna som man nu i följd har konsumerat alkohol. Det är ju inga mängder per dag och vi dricker oss ju såklart inte berusade. Men det blir ofta en öl till lunchen ocj sen vin till middagen, däremellan kan det slinka ner nån god drink med kokosmak.. Frukostbuffén äter jag munkar, croissanter doppade i nutella (det står alltid en stor skål med nutella på bordet) churros med choklad ringlat över osv osv... Lunchen brukar bli club sandwich med pomme som jag dippar i ren majonnäs, igår blev det dock en sallad till frukost fast med en stor bit chevréost i. Middagsbufféen brukar bli hälften nyttig och hälften onyttig, ofta tar jag pizzaslice, degknyten med nåt gott kött i, ostar men också mycket grönsaker fast dom är ju dränkta i goda oljor och balsamico så det är kanske inte särskilt nyttigt. Jag lovar att de flesta gästerna här på hotellet tror att jag är gravid då magen står i 4 hörn redan efter frukosten. Undrar vad de tänker när jag sen sitter med ett glas vin i handen och lite då och då med en cigarett också 🙈 

Jag tippar på att vågen kommer visa 5 kg mer när jag kommer hem än vad den gjorde innan vi åkte...! 

Men man får passa på att njuta av livet och det goda (sålänge det inte blir för mycket) för man vet ju aldrig..

Den här glassdrinken tog Markus häromdagen, den innehåller whisky också, god!



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress