Måndag
Vi ska på en del bröllop i sommar, 3 stycken faktiskt :) Bröllop är ju så fina, mysiga och härliga! Dom bästa festerna enligt mig! 

Det första bröllopet äger rum den 11/7 och då är det min goda vän Sandra och hennes fästman Björn som gifter sig ❤️ 

Jag ser en solig vacker dag framför mig med massa skratt, lyckotårar och värme. Jag vill ju såklart vara så fin jag bara kan till bröllopen vi ska på i sommar. Så nu idag är det dags att vända på steken, jag har ätit alldeles för onyttigt under en lång period nu!!!

Nästan 4 kg har jag gått upp på kort tid nu. Det är mera regel än undantag att jag äter godis eller chips varje kväll och det blir mc Donalds flera ggr i veckan, för att inte tala om allt bröd, bullar, fika, läsk och annat dumt jag bara trycker i mig... 

Nu är det stopp med dumheterna! Idag är det 75 dagar kvar till det första bröllopet och hög tid att börja skärpa sig! Tänkte mäta mig med måttbandet och följa resultatet så, men även vågen kommer att få vara med, imorse visade den 66.7 kg.

Hej hopp!



Mamma Nilla

Trodde aldrig att jag skulle väga mindre än dig....
Kram

Svar: Det trodde nu inte jag heller, men sen är du ju kortare än mig också 😉 Kram!
Tessan

Anonym

Det låter inte mycket och du är väl ganska lång? Men jag vet att man måste trivas med sig själv, vilket inte alltid överensstämmer med andras åsikter så jag förstår hur du resonerar:) snygg är du iallafall med eller utan 4 kg extra😉

Svar: Tack 😊 Jo man har ju sin egen trivselvikt och 66.7 kg är nästan 6 kilo mer än jag alltid vägt. Sen är det ju 4 kilo inom loppet av 2 månader och fortsätter det i den här takten så har jag snart gått upp 24 kilo på ett år... Det både märks och känns i min garderob också, har bara ett par jeans som passar nu och dom är nästintill för små dom också ☺️ Nu blir det fokus på att bli mätt på bra och god mat med balans på protein och kolhydrater! Att gå hungrig är inte min grej, då slutar det alltid med en massa godis ist..! Tar man tag i det i tid så blir man inte överviktig. Övervikt får man om man fortsätter äta dåligt och blundar för viktuppgång, så har jag alltid resonerat. Nu har jag försvarat mig klart, haha! 😜
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress