T O R S D A G
Idag känner jag mig som världens sämsta mamma. Jag har både huvudvärk och mensvärk, sitter fortfarande i nattlinne, matade Hedvig med en banan till frukost för att slippa fixa gröt och kladda med sked och haklapp... 

Det är bara att inse fakta, barn behöver ordentlig näring så det är väl dags för lunch nu då. Kan man ge gröt till lunch? Jag vet att hon kommer krångla vad gäller mat då hon har gjort så nu ett tag, tror hon tröttnat på barnmaten och vill ha vanlig lagad mat. Men det orkar jag inte fixa nu, dessutom har vi handlat barnmat för en mindre förmögenhet..! 
Nä det får bli gröt till lunch (eller så kallar vi det för sen frukost) för det vet jag att hon kommer att gapa efter! 

Ni behöver inte bli oroliga för Hedvigs skull, hon promenerar omkring här och är så nöjd och belåten och helt ovetande om sin stackars mammas tillstånd. Jag sitter i soffan och ler mot henne och vinkar för glatta livet och det verkar faktiskt räcka så :) Får se om vi hittar på nåt senare när värken gått över.

Jag har iaf varit lite utav en duktig och ordningsam mamma idag och beställt hem namnlappar som ska sättas i Hedvigs kläder inför dagis :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress