Chocken!
Idag när jag precis kommit till jobbet och sitter och tuggar på en godis så känner jag bara hur det ploppar till långt bak i munnen. Ut spottar jag en tand! Alltså jag fick ren och skär panik i hela kroppen och jag kan nästan svära på att hjärtat stod still i flera sekunder... Det är då min tandkrona som sitter längst in i underkäken som har lossnat!
Nu vet jag hur "stel av skräck" känns som!

Jag småspringer iväg till sjukhustandläkaren direkt med tanden i handen och fortfarande i chock! När jag kommer dit så får jag hjälp direkt av både tandhygienist och tandläkare. Röntgenbilder tas och undersökning görs.

Jag hade sån tur att kronan fortfarande var jättefin, dom behövde bara slipa till kanterna som tydligen var lite slarvigt gjorda från början. Sen cementerade dom dit tanden igen, bankade och hamrade och nu ska den sitta länge länge enligt dom, satte dit den för 7 år sedan.

Sen fick jag lite tandsten borttaget och alla tänderna polerade, alltihopa på arbetstid dessutom. 300kr slutade notan på, en piss i havet!

Jag har självklart redan skrivit in en dagens ros och den borde publiceras om nån vecka eller två :)

Här har ni bilder på min lilla tandkrona






Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress