Prickiga korven
Lillsnörpan hade lite feber i lördags. Söndagen var hon ok men igår var hon lite hängig fast utan feber. Vid blöjbytet igår kväll upptäckte jag prickar över hela hennes kropp. Har efter en del efterforskning i min mammagrupp på fb fått veta att det är nåt som kallas för "virusprickar" kommer tydligen i samband med tredagarsfeber. Helt ofarligt och försvinner av sig självt efter några dagar. 

Macke har varit hemma och vabbar idag. Jag ringde dagis förut och kollade läget och hon var välkommen dit imorgon. Var flera där med prickar nu sa dom. Det är ju inte smittsamt heller utan bara nån hudreaktioner från förkylningsvirus typ, eller nåt sånt. 

Axel följde med sin kompis Olof hem efter skolan idag, ska gå och hämta honom om en liten stund. Sen ska han göra sin läsläxa och efter det tänker jag bara stupa ner i soffan! Är så jäkla trött då jag fått minimalt med sömn sista nätterna. På mornarna är det knappt att jag kommer ur sängen när klockan ringer 05:15.

Sen är det mycket på jobbet nu också med kurser, utbildningar, utvecklingssamtal och massa annat förutom att man jobbar heltid.

Måste bara ta det lugnt en hel dag snart! Kanske kan få en sovmorgon i helgen?!

Såhär såg Hedvig ut i hyn igårkväll, lite mörka bilder men jag tror ni ser prickarna iaf:







Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress