Svängbäng!
Kan ni förstå, i slutet av nästa vecka ska vi åka till Orust och hämta hem denna lilla minigris som då kommer vara 8 veckor gammal. Det är en födelsedagspresent till min moster som fyller 60 år :) I tre års tid så har vi (jag, min mamma och två kusiner) sagt att hon ska få en när hon fyller 60. Hon har nog trott att det varit mest på skoj men vi har varit gravallvarliga! Nu på senaste har hon nog börjat inse att det kommer att ske haha! 

Så idag så åkte min kusin och jag hem till henne på Djurön och hade med oss en låtsasgris (som grymtar väldigt trovärdigt) som vi lindade in i en liten handduk och lurade henne att den var äkta! Hon gick på det först och skrattade sen ihjäl sig när hon insåg att det var en låtsasgris, haha! 
Hon fick även ett brev där vi beskrev lite om hennes nya familjemedlem..
Ja herregud!! 

Såhär glad (läs chockad) blev den nya grisägarinnan:

Här är han lilla Svängbäng (namnet har vi gett lite på skoj då min moster brukar kalla alla möjliga för det) 


Brevet hon fick idag


Och här har vi en bild på hennes glada make, ha ha ha! 

(Bild från Google) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress