Våra mornar
Fick en kommentar med önskan om ett inlägg med tips och råd hur man får morgonen att löpa smidigt :) 

Jag brukar lägga fram kläder till Axel dagen innan, sen klär han sig själv när han vaknar :) Jag brer 1-2 mackor till Axel som han äter till frukost medan jag dricker kaffe. Under den här tiden så sover oftast Hedvig fortfarande (nu är klockan då ca 7:30) Sen smyger jag in i vårat sovrum (där Hedvig sover) och klär på mig själv. Borstar Axels tänder och fixar till hans hår lite. När vi är klara med allt det (vid ca 7:45) så väcker vi Hedvig, byter hennes blöja och packar sedan in henne i overallen (oftast i pyjamas fortfarande) medan Axel tar på sig sina ytterkläder och skor och sen vid kl.8 ca så går vi hemifrån :) Hedvig brukar amma liggandes i våran säng vid 7 tiden och sen somnar hon oftast om igen så hon är inte särskilt hungrig när vi väcker henne ca en timme senare.

Sen är det ju mycket Axels förtjänst att det går så pass smidigt iochmed att han klarar det mesta själv nu, det enda jag brukar göra är tandborstningen, fixa håret och bre mackorna, men hinner jag inte så får Axel borsta tänderna själv  (bra träning antar jag men det blir inte lika ordentligt gjort) 
Det hjälper ju också att Hedvig oftast sover under morgonen, är hon vaken så brukar hon vara nöjd och belåten med att sitta och titta på Axel när han äter frukost :) 

Ja summan av detta blev kanske inte så många användbara tips och råd för er andra. Ni får helt enkelt dressera barnen så dom sköter sig själva haha ;) 
Nä vars, men det är ju klart en fördel att Axel är snart 7 år redan :)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress