Hmmm
Det gick hur bra som helst för Hedvig idag :) några gånger gick Frida och hennes 4 åriga dotter iväg med Hedvig och lekte i ett annat rum. Frida matade också Hedvig med flaska och det gick galant! 
Sen en vecka tillbaka har Hedvig gått ersättning 1-2 ggr om dagen plus gröt och resten ammar jag fortfarande. Jag har känt sen några veckor tillbaka att tuttarna inte fylls upp lika mycket längre som tidigare. Har funderar på att "börja sluta" amma, men det är ett sånt antiklimax! Skulle ju kännas rätt så befriande om hon inte var "beroende" av mig för att få i sig näring, samtidigt som det kommer bli sjukt sorgligt också! Det är ju så jäkla mysigt vid amningsstunderna!!! Det är ju rätt skönt att kunna slänga fram tutten nattetid istället för att gå upp och börja blanda ersättning medan Hedvig förmodligen skulle hinna vakna till och bli pigg..! 
Man kan ju försöka "spara" så att det finns mjölk på nätterna och bara amma då, men frågan är ju om det går att styra över det? Ja, det är inte lätt det här...

Fridas dotter Siri hade börjat amma sin docka straxt efter att vi åkt därifrån idag haha gullungen! 

Vi lånade Axel idag också förresten :) Han hade superkul med Gottfrid (Fridas son som är jämngammal med Axel) och dom var ute och lekte nästan hela dagen. Imorgon är han min i en vecka framöver igen :)
Carro

Förstår vad du menar att det vore skönt att inte Hedvig är så beroende av dej! Jag har en tjej här hemma som föddes i mitten av juni förra året. För ett tag sen började jag med att bara amma på kvällen och natten. Väldigt tuttig tjej på natten! Började med en ny rutin i mitten på förra veckan att lägga henne kl 20 i hennes spjälsäng och väcka henne kl 7.15. Förut sov hon till 10 och somnade runt 23. Och passade även på att försöka sluta amma. Det har gått super! Hon äter inget alls under natten, bara dumt att börja med vanan att hon ska få ersättning tänkte jag. Hon får ersättning om det är så att hon är jätteledsen mellan kl 20-22. Har bara hänt en gång än så länge! Hon har sovit hela nätterna i sin säng och jag sover mycket bättre när inte hon ligger bredvid. Jag trodde hon skulle bli mer hysterisk när hon inte fick amma. Men runt 6 månader är en bra tid att börja med nya rutiner. Hon somnar om för sig själv mycket bättre och hon kan somna utan att behöva ammas. Klart det är sorgligt att sluta amma men ack så skönt ändå! Fick pumpa några dagar men nu känns det som det inte behövs längre! Äntligen kan jag oxå sticka iväg utan att hon är beroende av mej! Lycka till med vad du bestämmer dej för!

Svar: Skönt att höra! Då ska jag ta efter dig och dina rutiner lite, tack för råden!!❤️
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress