18 December
Då var dagen här. Dagen då vi ska Begrava Elias och ta ett sista farväl, fina lillebror❤️ 
18 december är inget datum jag har tänkt på tidigare, men det kommer man att göra för resten av livet, likaså datumet 23 November.

Först är det julavslutning på Axels skola kl.8 (fika i klassrummet) sen fackeltåg ner till Renströmmen där Axels klass ska framträda med julsånger. Hur mycket jag än skulle vilja ligga kvar här i sängen så är det bara att ta sig i kragen och fixa iordning oss nu lite snabbt, vi är redan försenade egentligen.. Men det får bli frukost i bilen på vägen dit..

Anonym

Sänder en stor varm kram. Döden är så ofattbar och definitiv. Min upplevelse är att en begravning ofta är ett steg framåt. Inte för att glömma utan för att lära sig leva med livssorgen. Jag önskar dig och de som är dig nära en fin om än sorglig dag.
Kram

Tackan

Det var jag ovan , inte meningen att vara anonym. <3

Anonym

Vi känner inte varandra men jag kan ändå förstå dina känslor idag. Jag har förlorat två nära anhöriga i år, med 6 månaders mellanrum. Jag vet hur ont det gör och just på begravningsdagen känns det som hjärtat slits ur en ännu en gång. Det gör så ont så ont, men ofta finns där ändå en lättnad när det hela är över. Det kommer aldrig kännas okej att det hänt, men det kommer bli lättare och lättare att hantera. Solen kommer att fortsätta gå upp och du kommer att känna glädje igen. Själv bävar jag för julen som kommer, den första utan de som stod mig så nära. Jag kommer gråta och vara arg, säkert du också. Och det är okej.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress