Spendera eller ej
Så var det den tiden på månaden som man får lön igen då :) Jag har redan hunnit handla på nätet idag och det var för flera timmar sedan. 

På senare tid har jag shoppat alldeles för mycket! Jag har väl alltid varit en shoppare men nu börjar det nästan spåra ur känner jag... Mestadels så är det ju saker till barnen, sånt som dom behöver såsom kläder, skor m.m men rätt mycket av det jag köper är onödigt också! För att inte tala om alla småköp hit och dit, eller räksalladen som kostar 135kr... 

Men vi har också varit duktiga på att spara och lägga undan pengar. Sen förra året har vi sparat 85.000kr (egentligen är det ju tabu och tala om sånt va?!) och då har jag gått på Mammapenning dessutom. Men vi skulle kunna ha sparat en bra bit mer och lagt pengar på roligare saker än alla småköp! 

Förra sommaren så utmanade jag mig själv att försöka göra av med så lite pengar som möjligt under en vecka. 
Så på en hel veckas tid så gjorde jag av med sammanlagt: 10kr (det la jag på en titt i en sån där stjärnkikare som man kan kolla i på kolmårdens djurpark till Axel)
Förstår ni!!!! Så kan man ju inte göra jämt såklart, just den gången så hade vi storhandlat innan tex. 

Nu har jag iaf tänkt såhär: varje kväll innan läggdags så redovisar jag här på ett inlägg exakt hur mycket pengar jag spenderat under dagen. För jag vill ju inte framstå som karaktärssvag inför alla er. Smart va?! Så från och med idag den 26:e augusti så ska jag varje kväll redovisa för dagens utgifter (kanske inte skriva exakt vad jag köpt men hur mycket pengar jag gjort av med, ja ni förstår vad jag menar..) fram tills den 26:e september! 
Jag kan redan nu förvarna/försvara mig med att jag redan imorse har shoppat kläder på nätet och sen ska jag iväg och storhandla ikväll, så dagens summa kommer nog bli lite hög. 
Räkningar håller jag utanför det här :) 


gittan

Guuu vad duktig, på att spara. Snygg matta;-)
Islutet på månaden får man spendera;-) Shoppa på, det gör vi alla.
Ha en fin dag.

Svar: Tack! Fin dag önskar jag dig tillbaka!
Tessan

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress