Gårdagen
Vi hade ju som sagt dop igår :) 80 personer var det som kom och förgyllde Hedvigs dop. Hela dagen var perfekt! Först på morgonen så kom Frida med familj hem till oss, Frida som är frisör (den bästa!) fixade stora glamourlockar i mitt hår. Innan hade jag fått instruktioner och 4 flaskor med olika produkter som jag skulle behandla håret med innan, fick behålla produkterna dessutom. Fick det som en present till mig på dopdagen, gulligt va!!! 

Min lillasyster Ellinor som sovit över sen i fredags hade hand om Hedvig större delen av morgonen så att Macke och jag kunde fixa iordning oss, det var också guld värt!

Kl.13 tågade vi fram i kyrkan hela familjen tillsammans med Anna och Fia som nu är Hedvigs gudmödrar :)
Axel hällde vigvattnet i dopfundet (det heter så va?) och Macke kom ihåg alla Hedvigs namn när prästen frågade.
Astrid, Iris, Elisabeth, Hedvig :)

Vi hade även en solist som sjöng två sånger: "Himlen måste sakna en ängel" och nån mera som jag inte minns vad den heter nu.. Nåt med himmel i den också (Carola häggkvists) Hon sjöng så oerhört fint och flera inklusive mig själv fällde några tårar (vissa storbölade haha)

Efter kyrkan hade vi kalas i Östra Husby församlingshem för allihopa. Smörgåstårtor från Ica Östra Husby och tårtor som jag "designat" från tårtfixarn i Söderköping. Chokladbollar med rosa kokos och bregottkakor som vi bakade hemma hos mamma kvällen innan. Hade skålar med massa olika rosa godisar också som uppskattades av både vuxna och barn ;) After Eight till kaffet serverade vi också trots att det var många timmar kvar till klockan 8...

Fick gaaaalet mycket fina presenter! Så mycket fint och genomtänkt! Ska visa när jag hunnit fota lite utav det :) även pengar och presentkort. 
Macke och jag gick igenom och kikade på alla presenter i förmiddags (barnen och faddrarna fick sköta paketöppningen) läste också alla fina kort och lyckönskningar som tillhörde presenterna och både Macke och jag blev tårögda och "tjocka i halsen" av en del hälsningar och dikter!! Tänk vad blödig man har blivit! 

Dopetkalaset hade aldrig kunnat bli av eller gått så här bra utan all hjälp vi fick! Många vänner hoppade in i köket och hjälpte till när oväntade situationer dök upp, såsom när vi saknade fat till tårtan då vi inte fick igång diskmaskinen först... Men det var inget som några gäster märkte tack vare min handlingskraftiga mamma och kompisar. Många stannade kvar och städade och flyttade tillbaks bord och stolar, slängde soppor m.m
Jag är så väldigt lyckligt lottad med alla dom här människorna i mitt liv! Jag har världens bästa bästa bästa vänner och släkt!!!!!! Älskar er allihopa!!

Kvällen igår spenderades sen hos mamma där vi åt västerbottenost-paj och spelade spel. Efter det hem till oss där Macke och min svåger drack några öl och snackade medans vi andra (jag, axel, syster Madde och Hedvig) stupade i säng rätt så direkt :) Hedvig måste varit rätt så slut för hon sov i stort sett hela natten och tog dessutom sovmorgon :) Vid lunch-tid åkte våra gäster hemåt mot Malmö igen alla tre- Madde, Niklas och deras lilla baby som än så länge ligger i livmodern på Madde (17:e veckan) :)

Nu är Macke och Axel på bio medans jag och Hedvig myser hemma i soffan framför filmen "bröllopssångaren" på 4:an :)

Avslutar det här inlägget med: LIVET ÄR EN FEST!! Haha
Maria Älveteg

VAAAAA???!!! Är Madde grviiiiid?????!!!!! <3 <3 <3 puss

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress