Amning och lchf
Får man äta lchf när man ammar? Jag har läst runt lite ett tag, finns inget som tyder på att det skulle skada barnet genom bröstmjölken. Enligt Lchf-anhängare så går det hur bra som helst.. Det är ju ingen bantningskur på det viset att du äter för lite eller svälter dig själv. Bantning/svält gör ju inte bara dig svintrött och orkeslös den minskar ju också din mjölk och det allra värsta av allt är att kroppen vid bantning släpper miljögifter (för mer utförlig förklaring så får ni googla) som går ut i mjölken och på det viset överförs till din baby :( Men så är inte fallet vid lchf. Dock så blir man ju trött men det är övergående och när kroppen vant sig ifrån kolhydraterna så mår man bättre än innan. Jag talar av egen erfarenhet då jag körde lchf för 2 år sedan. 
Det kostar lite mer än vanlig kost, kolhydrater såsom ris, pasta, potatis är ju billigt. 
Summa sumarum: jag ser inga hinder och JAG har bestämt mig för att ge det ett försök :) 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress