Kvällspromenad
Tog bilen för en timme sen (precis efter att H fått mat) och åkte till Lisa för att gå en powerwalk med henne :) 
Hjälp vad man ur form!! Jag har ju inte gått snabbt på hur många månader som helst, kanske ett år sedan sist. Jag får verkligen ta i med hela kroppen för att komma framåt, känns som om jag har tappat tekniken bara på hur man går fort! Vi pratade hela tiden också så jag blir ju andfådd på bara ett par minuter.. Det blev ingen lång sträcka precis, 2km bara (körde med Runkeeper) men det är alltid nåt iaf, fick notification från Runkeeper att jag slagit mitt rekord vad gäller hastigheten. Om en månad så flyttar Lisa in i sin nya lägenhet som ligger bara ett stenkast från oss, då ska vi ta tag i att gå ut på promenader ihop mera, inbillar vi oss iaf- man har väldigt många ursäkter hela tiden och tänker att sen....då jäklar...! 
Nåt som jag förlitar mig lite på är också att jag kommer gå ner mer och snabbare när man inte ammar längre. Jag har läst massor om vikt och amning, är snart fullfjädrad expert och professor i ämnet typ ;) För det är tydligen så att kroppen (vid amning) håller hårt i extrakilona för att kunna omvandla dom till mjölk (förklarar lite förenklat nu) att den sparar på depåerna ifall intaget av mat skulle minska plötsligt, då framförallt på det fett man har runt höfter, rumpa och lår. Det här att man bara ska rasa i vikt när man ammar stämmer först när man har ammat 4-6 månader (kanske i rasa) men sen finns det förstås dom så går ner hur snabbt som helst direkt (fuskigt) alla är ju olika! Jag är så galet sötsugen hela tiden dessutom! Har inte varit så mycket för kakor tidigare men nu kan jag vräka i mig!!! Så iaf, när vi har ammat klart sen då... då kommer det gå undan...!? Undrar just vad jag ska ha för ursäkt sen när/om inte det händer.. Får börja googla på alternativa teorier redan nu kanske ;)
Mia

Jag trodde också man skulle rasa i vikt när man ammar men mina kg är envist kvar, kan ju vara det att jag äter en massa godis också...som du säger galet sötsugen hela tiden! Då väntar jag på det stora viktraset om ett par månader ;)

Sofia

Precis så va det för mig.. Sista kilona fick jag inte bort förrens jag slutade amma helt. Dock fick man jobba lite för det, men det va inte som innan man slutade amma - helt omöjligt.. Hann bara gå ner dem så är det dags för bebis nr 2.. :-)

Emmy

Ja, alltså det där med att rasa i vikt när man ammar? Det var INGEN som nämnde att man INTE skulle göra det? Jag råkade gå upp 30 kg och har minst 15 kvar innan jag är nöjd. Och där har jag fastnat nu flera månader. Kanske är knepet att sluta amma ändå. Jag hoppas på det jag också! :)

Anna

Har också upptäckt nu efter andra barnet att jag kan verkligen inte gå ner i vikt förrän jag slutat amma runt 6-7 månader. Efter båda barnen har jag gått ner x antal kg direkt vid förlossningen sedan har det inte hänt något förrän jag slutat amma. Nu är min sistfödde snart 7 månader och jag har tränat flera gånger i veckan sedan fyra månader tillbaka men inte förrän nu när jag slutat amma börjar kilona försvinna :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress