Det är inte lätt när det är svårt
Axel är så rolig! När jag hämtat honom på lekis och vi var påväg till stan så berättar han om sin dag. Det största som hänt var att några varit och filmat när hans klasskamrater spelat fotboll i veckan när Axel var sjuk. Han var såklart lite nere över det för han hade också velat vara med. 
Tyckte lite synd om honom såklart och försökte få honom på bättre humör med att säga att dom kanske kommer flera gånger?
Han svarar då:
- Ja men det är så konstigt.. Idag så sa dom att flera filmade hela tiden när vi spela.. Men dom hade ju inte ens nån filmare!

Då föll polletten ner! Dom menar ju filmning i fotboll- alltså när man spelar att man fått ont eller låtsas att man blir fälld, ja ni fattar vad jag menar. Hahaha, det är inte lätt ibland... Försökte förklara så att Axel förstod och jag tror att jag fick till det rätt bra.
För en liten stund sen kom han rusande genom vardagsrummet och skrek:
- jag måste på toa, fort som femton!

Han är för rolig min Axel! 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress