En grävlingsmamma?

Precis kört hem från Husby och har nu landat i soffan framför "Blood Diamond" på kanal4. Var rätt nära att jag körde på en grävlingen på landsvägen hemåt men då jag var på min vakt redan när jag satte mig i bilen (husbyvägen är rätt känd för alla djur som korsar vägarna) så hann jag bromsa in med rätt god marginal och grävlingen struttade rätt lugnt och fint över vägen och slank ner i ett dike. Tänk att det är så en grävling ser ut när den går, sådär struttande tänker jag och kommer då på att det här är nog första gången jag ser en livs levande grävling- jag har bara sett likstela exemplar vid vägrenen tidigare. Sen börjar jag fundera på om det var en hona eller en hane? Tänk om hon har ungar tänker jag, Gud så oansvarigt av henne isf att riskera sitt liv på det här viset om hon har små ungar som är beroende av henne!! Fast hon kom ju struttande ensam så hon hade nog inga ungar.. ELLER är det så att hon LÄMNAT sina stackars små ungar "hemma" alldeles ensamma? För isf är hon ju sjukt oansvarig!!!! Bestämmer mig sen för att det var nog en hane- känns bäst så...! Haha det är ju galet hur man kan bli och resonera när man har överskott av hormoner!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress