Vikt och Viktnedgång

Fick en fråga om min vikt och Viktnedgång med förra graviditeten :) När jag var gravid med Axel gick jag upp 23 kg. Då vägde jag 60 innan och slutade alltså på 83 kg. Den här gången startade jag på 64 kg och hittills har jag gått upp 14,5 kg. Skillnaden den här gången är att jag tänker lite mer på vad jag stoppar i min, eller snarare jag tänkte... För nu har jag tappat all disciplin och äter gott och onyttigt hela tiden..! När jag väntade Axel åt vi ute varje varje VARJE dag!! På kvällarna åt vi oftast på Pappa Grappa och då dessutom 3-rätters, dvs förrätt, varmrätt och efterrätt. Vi renoverade vår dåvarande lägenhet under lång tid och hade varken kök eller rinnande vatten. Usch minns att jag fick klä på mig och springa ut till alla hyresgästers gemensamma toaletten på innergården och kissa flera ggr per natt då våran toalett inte heller var installerad. Vi hade alltså INGET vatten på månader. Iaf sen när Axel föddes så gick jag ner 10 kg på första dygnet och sen ytterligare några kilo första veckan efter förlossningen. Så jag vägde väl kanske 70 kg när jag några veckor (minns inte riktigt tiden) senare började gå promenader rätt ofta. Axel var ju rätt krävande också så det fanns inte alltid tid att äta och fick man en stund över så sov man hellre än åt. Han var dessutom endast nöjd om man höll honom i famnen och gick omkring, man kunde absolut inte stå still eller sätta sig ner för då blev han missnöjd direkt! Jag borde haft en stegräknare då för jag gjorde verkligen inget annat än gick omkring och vaggade honom i famnen hela dagarna kändes det som..! Några månader efter Axels födsel började jag på ridskola en timma i veckan och då gick jag nog ner rätt mycket också. Var lite larvig (ytlig!!) och tyckte att jag var för stor och slapp för att visa mig på ett gym så jag och min kusin började på gympa en gång i veckan i Navestad tillsammans med några tanter, det var rätt jobbigt och gjorde faktiskt nytta minns jag. Sista kilona blev jag av med genom att köra på Allevo metoden en vecka och tappade då 3-4 kg tror jag det var, fast jag hade konstant ont i huvudet under den veckan och mådde verkligen kasst! Vad jag slutar på den här gången får vi se, minst ett par kilo till iaf skulle jag tro (hoppas det mesta är vätska) Har planerat att jag ska gå mycket promenader denna gång också :) Jag har även köpt en speciell gördel den här gången som jag läst en hel del bra saker om, men den tillägnar jag ett eget inlägg senare :) kanske ikväll :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress