Mousserande

Precis ätit jordgubbar och kesella till kvällsmat :) Men det tar inte slut där utan det kommer bli lite cashewnötter och Pepsi till Game of Thrones senare :) Axel ska bara duscha klart och fixas iordning inför läggning sen ska vi nog sätta på ett avsnitt. Dagen vin igår förresten. Köpte två alkoholfria öl och en flaska alkoholfritt mousserande vin igår till festen. Markus hjälpte mig att välja vin då jag får lite beslutsångest, vi valde tillslut en flaska och Markus frågar mig om det verkligen är alkoholfritt. Jo men det står ju på hyllan för alkoholfria drycker och det står ju på etiketten på hyllplatsen att den är alkoholfri... Bara inte nån ställt en flaska fel säger jag och så går vi mot kassan. Senare under kvällen sen så korkar jag upp flaskan och häller upp i varsitt vinglas till mig och Marre. Vi skålar och dricker och konstaterar att den är riktigt god. Efter ca 3-4 klunkar tar jag tag i flaskan och säger till Marre att: jaha ska vi kolla hur hög procent det är i den här då? Annars brukar det ju vara 0,2 % alkohol i alkofri cider osv. Läser på flaskan och sätter vinet i halsen! 7 % alkohol!! Då har ju nån ställt flaskan på fel hylla på bolaget, jag min idiot kunde ju bara ha kollat på flaskan när vi stod där och pratade om det innan vi köpte den. Vi skrattade så vi nästan tjöt och larvade oss att nu var vi minsann berusade...!! Men satan så god den var! En sån flaska ska vi dela på sen i slutet av sommaren har vi bestämt!! :)

https://cdn1.cdnme.se/971933/7-3/pic_517d5e92e087c33aeb5aa0e0.jpg" class="image">

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress