Kalldusch
Blogg-appen ligger nere igen- inget ovanligt...! Snabb sammanfattning på helgen: Sthlm på China teatern i lördags och såg Rock of Ages, den var helt ok men jag vill nog inte se den 2 ggr.. Igår söndag åkte vi till Eksjö på namngivningsceremoni för Markus systerson Holger :) Så det var en del farande och flängande hit och dit hela helgen men det gick bra, lite sammandragningar och lite lite värk i ryggen igårkväll när vi kom hem sen men den var borta imorse när jag vakna. Eller imorse och imorse... Jag sov tills närmre lunch idag.
 
Har också varit på huvudkontoret och pratat lite med chefen och fixat dom sista papprerna till försäkringskassan och postat iväg dom. Även skickat lite paket med sånt som jag sålde på Tradera, förtjänsten blev 990 kr på det jag sålt den här gången så då kostar ju bara skötväskan mig 46 kr kan man säga. Har lite annat ute på blocket också som väntar på att bli sålt, tex en kaffekaskin som jag tror att jag fått köpare på :)
 
Sen har jag hämtat Axel på dagis, varit och handlat och nu är vi hemma :)
Förresten Axel hade en händelserik dag igår!! Han var med sin Pappa och styvmamma i Stavsjö. Först hade han kraschat in i en annan unge på gatan utanför huset när han cyklade i hög fart- efter lite omplåstring så hade Axel, hans pappa och styvmor gått en promenad ner till sjön. Axel hade sprungit i förväg ner och hans pappa hade sett hur han springer ut på bryggan. När bryggan tar slut så tar Axel ett hopp ut på isen och tänkte springa vidare men det var ju bara det att isen var väldigt väldigt tunn och inte bärande överhuvudtaget. Så Plopp så försvann Axel ner i ett hål bara (det är djupt ute från bryggan- flera meter till botten) i det KALLA vattnet (bara nån grad varmt) Axels pappa som var ca 20 meter ifrån började springa och samma sak gjorde hans styvmor medans hon skrek och grät och fick lämna vagnen ståendes med tvillingarna i (Axel fick tvillingsystrar för ca 2 veckor sedan). Axel hade kommit upp ur vaken igen, plaskande vänt sig om och lagt upp en hand på bryggan precis lagom till att hans pappa hann fram och kunde slita upp honom.
 
Herregud, mitt hjärta satt i halsgroppen när dom ringde mig och berättade vad som hade hänt!! Axel hade inte tagit det så hårt utan är mest stolt för att han är den första av alla han känner på att bada i sjön i år...!!!
2 terminer på simskolan gjorde nog sitt också och där har dom ju även övat på klädsim några ggr, jag tror tillomed att dom pratat om hur farligt det är att gå ut på is men den infon verkar ju inte ha fastnat i Axels lilla hjärna... Men nu sitter det ganska bra iaf ;)
Tackan

Men jösses vad otäckt!!!
Tänker på det här med vatten och lammet, hon har ju inget begrepp om vad som är farligt och kör ju typ ner huvet i varje liten pöl hon ser. Och sjön där vi bor har liksom så mörkt vatten , ush får ha ett koppel helt enkelt

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress