Unga läkare

Programmet unga läkare, har ni sett reklamen? Rösten i reklamen säger såhär:
Ni lägger era liv i deras händer! Men vilka är dom, vad brinner dom för på fritiden.
Bla bla bla

Jag känner att jag vill inte veta vad dom gör på fritiden.. Jag vill bara att dom ska vara läkare! Jag tycker inte om att se serier om dom och deras liv, jag vill fortsätta se dom som övermänskliga!!
Som när jag var sambo med en polis för några år sedan,,, innan så hade jag nån sorts illusion att dom var som Stålmannen typ- det kändes tryggt att se dom så på nåt vis. Sen flyttar man ihop med en polis och börjar inse att dom kan vara trötta, förkylda, ha tvätt-tid, träningsvärk, synfel med mera med mera... Alltså precis som alla andra vanliga dödliga. Jag är ju inte dum i huvudet- jag trodde ju inte på fullaste allvar att dom hade samma power som superman men det kändes tryggt att ha den synen på dom.
Så nae jag vill inte följa en serie med osäkra läkare som brinner för att spela teater m.m!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress