Hålla tummarna= otur!!!
Här kommer den sorgliga och sanna berättelsen varför jag inte kan hålla tummarna för att få tur...
När jag var i 6 års åldern och pappa skulle natta mig en kväll så sa han: Håll nu tummarna för att pappa vinner på lottot ikväll!   Och jag var förstås snabb med att fråga om jag kunde få en Lassie-hund isf om han skulle vinna? Och det skulle jag få, svarade pappa...
Så jag låg vaken i stort sett hela natten med krampaktigt handtag om mina små tummar och hoppades o hoppades!!!
När det sen blev morgon så fick jag vänta länge på att pappa skulle vakna, tills han sedan vaknade och berättade att han tyvärr inte hade vunnit *snyft*  Och ända sen den dagen så har jag bestämt att jag aldrig mer ska hålla tummarna!!!
Sorgligt va!!??


Vilket barn önskade sig inte en Lassie...
Madde

Hej! Skönt o höra. :)

Fin blogg har du också.

Jo, allt är fint. Med er?

Haha, alla barn har nog önskat sig en Lassiehund ;) Även jag.

KRAM

Veronica

Men du måste ju ha somnat till o råkat släppa tummarna... Aj aj aj...

Marre

Nu har jag länkat till dig.. bara så att du vet i fall du undrar över varför du helt plötsligt har fått så många fler läsare :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress