Usch på mig
Jag är så jättedålig på att titta in och skriva här! Det blir ju mest att jag hänger på Instagram där jag får så mycket inspo för trädgården! 

Idag är jag hemma med Hedvig som hostar. Vi har varit hemma sedan i måndags. Igår tog vi tag i att göra en ny rabatt 
(null)

(null)

Idag har vi planterat dit penséer, lite frösådda plantor som jag hade och strött ut en väldans massa olika fröer (vallmo, sömntuta, eterneller m.m.) och så täckte vi alltihopa med fiberduk. Så hoppas vi på att det blommar här i sommar! 


Igår upptäckte jag till min förfäran att något (rådjur eller harar) har tuggat på en väldans massa tulpaner 😢 Fy vad ledsen man blir! Jag sprayade alla tulpaner med trico garden och strödde ut blodmjöl så nu hoppas jag att resten får vara ifred! Och så beställde jag faktiskt ett tunnelväxthus mitt i min förfäran 🤣 Ett på 9x5 meter som jag tänkte ska stå bredvid garaget. 

Men först och främst måste vi få ordning på platsen för snittblommorna! Imorrn kommer det en maskin hit och hämtar gräs som vi grävt upp. Men hälften är bara uppgrävt så det måste vi hinna få gjort tills imorrn och dessutom måste jag gräva upp mitt silverpäron innan dom kommer imorrn annars kommer dom vara tvungna att köra över det då det står i vägen 🙈 Så vi har lite att göra, men ändå har jag inte ens börjat haha! 

Just det, jag har börjat en kurs med Kleo i personsök. Igår var det andra tillfället och Macke kunde hänga med också. Vi behöver en hel del träning men Rom byggdes ju inte på en dag.

Kram på er!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress