Vintertid
En timma mindre dagsljus idag. Imorse gick jag direkt ut och planterade tulpanlökar, ingen frukost, bara kaffe (ja jag började med kaffe igen efter 19 plågsamma dagar utan!)

Nu ligger det än så länge 2200 lökar under jord.. Tungt arbete men säkerligen värt det till våren.
(null)
Det blir 24 olika sorters tulpaner och alla är så fina! 

Här ser ni några av sorterna:
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Vill ni se de andra sorterna så finns dom på min instagram: slowflower_ojebotaniska 

Jag har varit fram och tillbaka till Östra Husby också och lämnat av mina dahliaknölar som ska få övervintra i mammas och Igges svala och mörka källare. Håller tummarna för att dom inte möglar och dör som vid förra övervintringen, då på våran oisolerade vind.

Kleo hängde med till Ö Husby, han älskar att åka bil verkligen! 
Han har varit med vid planteringen också, han kommer med ett av sina gosedjur i munnen då och då 😆
(null)

(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress