Torsdag
Hela tiden på jobbet idag så fick jag för mig att det var lördag. Sa det till patienterna ett par ggr också så dom som inte var konfusoriska innan blev väl det 😆 Gick tillomed och letade efter lördagstidningen...

Efter jobbet fick jag en timma i solsängen för mig själv då Hedvig lekte hos en kompis och Macke och Gustav åkte iväg till Ingelsta. 
Så jag låg och lyssnade på ljudbok och hade det alldeles underbart underbart underbart! 

Nu på kvällen så grillade vi nötfärsspett och åt med grillad potatis och sallad med smulad fetaost. 

Plocka ut mitt olivträd och det var galet många vissna torra blad på det. Men en del riktigt fina också, kanske 20 fina blad haha. Men nu har det fått komma ut och jag har fyllt krukan med kogödsel och vattnat ordentligt så snart vaknar det nog till igen efter vintervilan. 

Hedvig och jag har också planterat krasse i smultronkrukan. En del var köpta frön och en del var frön vi samlade in från förra årets skörd här hemma. 

Macke tyckte riktigt mycket om min odlingsplats. Han säger nu att han ser potentialen i våran trädgård, att han kan visualisera sig hur fint det kommer bli när alla träd växt till sig. Det har jag kunnat göra länge! Men kul att han börjar förstå nu varför jag är så trädgårdsbiten och att det är värt all möda (och pengar) som lagts på det hittills.

Nu sover Gustav och inom kort även Hedvig hoppas jag. Sen ska jag nog se på Morden i Sandhamn i soffan med lite choklad
(null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress