Oense
Jag tänder till rätt så snabbt ibland och ikväll eller alldeles nyss var inget undantag...

Det handlar om vab...

Imorse var vi rörande överens om att jag vabbar idag och imorrn vabbar Macke. Inga oklarheter i det.

Nu när jag är på väg till sängen så säger han från soffan att det bara är att tvätta Gustavs ögon och skicka iväg honom till förskolan imorgon bitti va!? 

Jag trodde nån sekund att han skojade, typ retades. När jag sen insåg att han inte sa det som ett skämt så blev jag sååå jäkla arg!!

Jag vet och förstår att han har mycket på sitt jobb. Jag respekterar det så gott jag kan, inte minst med att jag tar 90% av all vab och därav får känna mig lite dålig och skyldig när jag sätter kollegor i skiten som då ofta blir en man kort...

Men alltså! Vi är en familj! Barnen går före ALLT! Ska jag nu behöva känna skuld för att Macke hamnar efter på jobbet... Är det mitt fel att barnen blir sjuka? 

Nä, sånt här accepterar jag inte! Macke är en bra person med bra värderingar, stort hjärta och min livskamrat! Men det vi kommit överens om ska hållas och som sagt- barnen går före allt annat! 

Det är inget snack om saken och det klargjorde jag nog rätt tydligt. Så det blir som vi sagt imorrn! 

Så jäkla onödigt att han ens försökte! Typ "Skäms på dig!" Känner jag!

Nu kommer jag ligga här förbannad i flera timmar innan jag kan somna!

Anna

Oh, som jag känner igen mig! Vi hade likadant igår kväll inför dagens vab. Jag vabbar alltid. Alltid! Helt ärligt är det alltid jag som varit hemma hittills.
Har dock precis nytt jobb och sade ifrån denna gång. Jäklar vilket tjafs. Såå arg blev jag, händer inte ofta. Pappan har vabbat idag.
Jag respekterar också att han har mycket på jobbet och drar in mest lön men denna gången rann det över.
’Skönt’ att läsa att det är så hos andra. Vet ju det egentligen men ibland är det skönt med osminkade icke insta moments!!! Kram

Evelina

Dom pratade senast om det på Nyhetsmorgon nu idag, för nån timme sen 😂 Just om Vab och vems jobb som mest är viktigt... INGET JOBB!! Krya nu!

Carro

Vi hade nästan samma diskussion här hemma förra veckan. Både jag & sonen var dåliga så jag ringde hem sambon.Han var inte så glad över att få åka hem från jobbet.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress