Starkt barndomsminne!
Jag minns när jag var runt 5-års åldern att jag fann en död, vit liten mus i en papperskorg ute. Den hade rött blod runt sin mun och näsa. 

Jag tyckte den var så sååå vacker och jag ville inget hellre än att behålla den!
Mamma sa nej och jag var helt bedrövad! Jag kunde bara inte tolerera det! 
Så jag smög och hämtade den senare ändå. Lindade in den i lite toalettpapper och gömde sen på mitt rum.
Sen minns jag faktiskt inte vad det blev av min lilla mus efter det?

För en liten stund sedan så kom Rasmus hem med sin första riktigt fångst (tidigare har han kommit med spindlar bara). En död liten näbbmus.

Hedvig reagerade direkt såsom jag gjorde då i samma ålder! "Snälla snälla kan jag få behålla den??!!?!?!!!" Instinktivt vill man ju säga "NEJ" men jag kom att tänka på mitt tidiga minne så jag svarade ja... 🙈

(null)

Så nu ska den bo i en liten kartong som vi hade kronljus i. Hedvig bad mig att rita en liten tavla av en mus som hon satt upp på väggen i kartongen och så har den fått en rosa mikroduk som säng.
(null)

Det blir extra mycket handtvätt nu kan jag lova!!

Nåt mindre otrevligt är vår fina bukett med våra egna Luktärtor, rosenskära, chokladblommor och lavendel i. Vasen köpte jag på loppisen i lördags, tror jag betalade 20kr eller om det var 30kr för den.
(null)

Macke är på väg hem. Han ska bara förbi affären då jag skickade en beställning på chips, gräddfil, läsk och bröd. 

Snart läggdags för Hedvig och Gustav och sen blir det fredagsmys framför nån film hoppas jag. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress