Bloggare
Jag följer väldigt få bloggar. De jag kollar in på dagligen är små personliga bloggar, som min typ. Men det händer att jag kikar in på stora bloggar då och då, främst när "mina" småbloggare inte har publicerat nåt på länge. 

Men man blir ju så besviken! Det är det ena smoothiereceptet efter det andra och det här med att ett uppdukat tapasbord på altanen har fotats från 12 olika vinklar och vrår och publiceras allihopa, på ett och samma bord... så tråkigt va?! 

Eller: "detta märke har allt! Jag använder dessa olika solskydd eller de här 8 olika solpudren" (ett på näsan, en annan typ på kinderna, en annan på hakan, denna på pannan) 
Och då har dom ett samarbete med det märket och får betalt för att göra reklam för det. Nää 👎🏼

Däremot så fick jag idag en tanke tack vare en stor bloggare som lider av sköldkörtelproblem. Jag har varit så väldigt trött senaste veckorna, eller kanske månaderna. Och flera andra symtom prickar in på problem med sköldkörteln när jag googlar. Som invärtes skakningar! Det har jag haft i många år! Jag brukar beskriva det som att blodet darrar eller kokar inombords, brukar vakna mitt i natten av det ibland. Inte visste jag att det fanns ett uttryck för det "invärtes skakningar". Jag tänkte faktiskt ett tag att jag kanske hade mediala förmågor och kunde känna i min kropp hur ett epilepsianfall känns, knäppt va?!!🤣

Jag jobbade som personlig assistent till en person som hade många epilepsianfall dagligen när jag första gången fick dessa skakningar... 

Jag får ta och ringa till VC och kolla om man kan få en tid för en kontroll för detta! 
[email protected]

Jag har dom också...det värsta är när huvet skakar men inte gör det..du fattar😂
För mig började det efter första panikångestattacken. Inte kul!

Svar: Har du kollat upp din sköldkörtel? Det kanske du redan har? Jag bara tänkte för symtom för problem med sköldkörteln är oro, ångest, depressioner. Det är ganska vanligt med rubbningar i sköldkörteln också. Jag ringde VC idag och ska ta blodprover i nästa vecka.

Du skriver ”första” panikångestattacken, har du haft flera? Usch, jag har episoder av ångest ibland. Inte nån ångestattack direkt men stark ångest som smyger sig på och blir starkare och starkare tills jag bara måste ligga ner, helst alldeles ensam eller i närheten av Macke, fast han får inte prata med mig då, bara finnas där ovh tyst titta på tv. Jag har det inte så ofta, men varje gång är en gång för mycket enligt mig, för man ska inte behöva ha ångest!
Det brukar hjälpa mig att tänka på att ångest bara är en känsla, inget farligt.
Oj, det blev som en hel intervju här nu 🤣 Jag har nog haft för lite av vuxet sällskap idag 😆
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress