Tisdag
Idag kom Hedvig hem efter att ha vistats på Kalvö sedan i lördags. Oj vad vi har längtat efter våran lilla 5-åring!

Straxt efter att vi kommit hem så upptäcker jag mask när Hedvig ska torkas på toaletten 🙀 Springmask heter dom visst (expert i ämnet nu efter lite googling) 
Så äckligt!!!

Så vi har nu under kvällen medicinerat/behandlat hela familjen, skrubbat badrum med klorin, tvättar nu kläder och handdukar i 90 grader, schamponerat katten (ägg kan tydligen finnas i hans päls). Larver kan inte överleva utanför kroppen men ägg kan göra det i 2-3 veckor innan dom kläcks. Och äggen kan finnas i tyger, päls, damm...

Så det kommer dammsugas här framöver vill jag lova! Duschas varje dag, tvätta händerna hundratals gånger per dag, byta sängkläder varje dag och så ska vi göra en behandling igen om några veckor...

Kattstackarn nu efter duschen:
(null)


Men nu till nåt roligare! Igår slog vi till och köpte en bil till mig. En "Mini Cooper All4 countryman". Så himla go! Det här är en modell större än de små Mini modellerna och den är 4-hjulsdriven och har nån sportmotor så den är riktigt stark.
(null)

(null)

Seaten jag kör nu har jag på leasing-avtal som går ut nu i oktober månad. Vi har pendlat lite mellan att leasa en ny, köpa loss Seaten eller köpa en annan. Leasing är ju riktigt bra då service ingår men det är ju också tråkigt att betala "hyra" för den. 

Det här känns bra! Jag ska bara bli lika bekväm med att köra den som jag är med Seaten, men det går nog fort. Jag körde till och från Söderköping för att för att hämta upp Hedvig idag så några mil har jag gjort iaf. Tank-locket sitter på andra sidan på denna jämfört med Seaten så jag kommer nog placera mig fel några gånger när jag ska tanka 😆

Imorgon ska jag till Feelgood (Företagshälsan), det är jag lite smånervös över.
Sen på torsdag och fredag ska jag jobba. I helgen ska vi på lördag både fira farmor som fyller 85 år och sen på släktträff med Öjebosläkten på seglarklubben i Lindö. Så det kommer bli fullt upp! På söndag ska vi till Östra Husby och fira min bror Jesper som fyller 27 år.

Däremellan så ska det som sagt tvättas och dammsugas! 
Mackes syster med familj ska sova hos oss på lördagen, om dom nu vill riskera att bo i vårat hus med tanke på smittorisken 😷

Mitt mående orkar jag inte skriva om just nu. 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress