Lördag
Var uppe tidigt imorse och började städa på övervåningen. Markus syster Linda med familj kommer som sagt idag och dom ska sova över här ikväll efter släktkalaset. Man vill ju att det ska vara helt fräscht där uppe då!

Jag har sedan ätit frukost och tagit en dusch. Macke är på övervåningen och dammsuger nu medan jag dricker kaffe här nere. 

Är lite osams med Hedvig. Hon har så nära till att bli tjurig och otrevlig just nu och tillslut så tar ens tålamod slut! Jag åker ju inom en timme iväg till Söderköping för födelsedagslunch och firande av min farmor som fyller 85 år idag 🎈
Tyvärr så blev jag så arg på Hedvig så jag sa att hon får inte följe med som det var tänkt. Det är ju väldigt trist då jag gärna vill ha med henne och det dessutom är sista gången som hon träffar sin moster Ellinor på länge då hon åker till USA på måndag och kommer inte hem förrens till jul. Hon ska plugga i USA i 4 år.

Kanske kan jag ta tillbaka det jag sa, men det känns ju inte heller bra.. man ska ju gärna vara konsekvent... 

Känner att stressnivån är lite för hög inuti mig idag. En 10-minuters meditation kanske skulle hjälpa men det finns det ingen tid för. Jag hoppas att känslan snart vänder så att jag kan ha en trevlig dag, det hänger säkert mycket på min inställning just nu.

Nu måste jag fixa iordning mig
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress