Lördag
Macke åkte mot Sthlm imorse, men han är bara borta över dagen så han kommer hem ikväll. 

Jag skulle ha jobbat i helgen men fick semester som jag sökte för att jag hade tänkt träffa fina vänner från gymnasietiden som kommer ner till Norrköping från Hofors idag. Men som jag mår just nu så orkar jag ju tyvärr inte det.

Barnens farfar och farmor skulle ha varit barnvakt under dagen då dom trodde att jag skulle jobba. Det hade ju varit skönt om dom varit det men tanken var att de skulle ha varit med barnen här hemma hos oss och då har jag inte direkt nånstans att ta vägen. Det är så larvigt men jag vill inte att dom ska veta hur jag mår nu. Är lite orolig över att en del inte ska förstå och kanske tycka att jag bara är svag eller slö.
Jag vet att Madde kände likadant till en början i sin utmattning och jag minns också då hur knäpp jag tyckte hon var som tänkte så! Men, det är lätt att döma andra innan man själv hamnar i samma sits! 

Men jag frågade ändå Carin och Bosse om dom ville passa barnen medan jag åkte och handlade och det ställde dom såklart upp på.

Så vid 11 åkte jag till Ica Maxi och handlade i lugn och ro 🙏🏼 Var hemma igen vid 13 och då hade barnen ätit lunch och lekt en massa 👍🏼
Straxt efter det åkte svärföräldrarna hem och vid 14 somnade Gustav och sov sedan ända till kl.16 👏🏼 Under tiden passade jag på att ta en lång dusch och en liten egen vila på en halvtimma medan Hedvig tittade på my little pony. 

Har hunnit plocka lite här hemma och fyllt en maskin med disk och gett barnen lördagsgodis. 

Macke ringde för en stund sedan och trodde han skulle vara hemma redan till 17:30 vilket är om bara en halvtimma. 

Jag funderar på om jag ska ta en promenad uppe i spåret när han kommit hem? Men kanske borde jag spara på orken? Vi får se. 

Imorgon har vi nog inga planer alls vad jag kan minnas, så skönt!! 

Till Anna K och Company: Hoppas ni får en härlig helg här nere i Östergötland! Jag blev så glad när du bjöd med mig och önskar att jag hade kunnat hänga med! Bjud mig gärna nästa gång med! ❤️

Sofia (Himpan)

En fråga? Du har inte magnesium brist? En arbetskamrat gav mig rådet att ta en magnesium innan jag lägger mig och måste säga att jag tycker det hjälper. Bra för hjärtat, avslappnande och kan hjälpa mot pms besvär. Även bra mot stress. Måste säga att jag blivit jämnare i humöret. Jag tar 1 tablett magnesium av märket holistic innan jag lägger mig. Man kan ta 4/dag tror jag men vill inte riskera att överdosera.

Läs om det först.

Skadar inte att prova.

Kramar Sofia

Svar: Jag har varit inne på just magnesiumbrist tidigare så därför äter jag redan magnesiumtabletter, de gånger jag kommer ihåg det vill säga 🤪 D-vitamin har jag tagit sedan förra hösten. Nu har jag nyligen även lagt till B-12 och Omega-3.

Tack ändå för att du tänkte på det!!!
Therese Öjebo

Anna K

Vi har bestämt att vi ska försöka träffas så här en gång/ år så nästa gång hoppas vi på att du kan vara med😊 Vi förstår helt din situation! Hälsan kommer i första hand! Kram till dig💜

Svar: ❤️ Då ser jag redan fram emot nästa sommar!!
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress