Lördag
Sov så gott i nya sängen inatt! Helt underbart! Vilken skillnad från våran gamla känner man nu!! 

Idag har jag jobbat dag. 
Sen mötte jag upp mamma och lillebror på Toys R’us och hjälpte dom välja födelsedagspresenter till Gustav. Sen firade vi Gustav som blev superglad för fler paket!

Sen fixade jag i trädgården. Grävde bort lite gräs och satte smågatsten runt rabatten med pioner, blev riktigt bra. Sen vattnade jag och gick vanliga rundan och kikade 😅

Mamma stannar här över natten för att vara barnvakt imorgon när jag jobbar dag. Macke har åkt till sin kusin norr om Stockholm för ett dygn med enduro-åkning.

Imorrn, om jag orkar efter jobbet så skulle jag verkligen behöva gödsla de sista 70 thujorna. Känner mig lite småstressad över det. Men samtidigt så behöver jag lägga lite mera tid på projektet med odlingslådor... Dags att plantera snart om det ska bli nån bra skörd till sommaren. 

Men det är svårt att hinna med allt just nu! Jobbar ju varje dag fram tills fredag och då åker vi till Malmö direkt efter mitt arbetspass.

Och det tar ju mycket tid och energi att efter jobbet hämta de små på förskolan. Sen försöka hålla dom på skapligt humör då dom oftast är trötta och lätt hamnar i gräl med varandra. Man ska laga mat, leka, bada eller duscha dom och sen är det läggning vilket tar nån timma. Efter det är man ju klippt slut redan och klockan är redan 8 på kvällen då. 

Jag försöker göra nånting varje dag där ute, så att jag inte hamnar helt och hållet efter med allt... 

Men samtidigt så vill jag inte "tvinga" mig ut. Jag vill ju fortsätta känna att det är avkopplande och rogivande att pyssla där ute. Vill inte att det ska vara ett stressmoment eller en massa måsten... men det kommer det att vara ett par veckor iaf. Men sen är vi nog ifatt och behöver "bara" underhålla det vi har med vattning och ogräsplockning. 

Nu ska jag släppa ut katten för 5:e gången på en timma... 
Sara

Vad har du tänkt odla i dina lådor? Behöver inspo! :)

Svar: Det är jag inte riktigt klar över ännu. Hittills har jag bestämt sallad och rabarber iaf
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress