T I S D A G

Jobbat dag, hektisk sådan men då går ju dagen fort. 


Axel och jag har precis delat på vårat enda hallon, god var den! Längtar tills nästa år när barnen kan gå och plocka och stoppa i munnen! Ska plantera flera smultronplantor nästa år med! Blev inte så många bär i år. Eller det hade kanske blivit några om barnen inte hade plockat dom medans dom fortfarande var vita. Ines smaskade ju i sig de få vinbär som var på gång också 😆 

Ska nog öppna ett litet trädgårdskonto, så att man kan handla massor massor massor! 

Kärleksörten fortsätter gå från klarhet till klarhet!

Höstens projekt blir att bygga nåt som är ordentligt isolerat och vindskyddat till Pelle inför långa kalla vintern! 

Och så måste vi vattna thujorna ordentligt så dom kan samla på sig inför nästa vår, vill inte att de ska torka och bli bruna sen när solen kommer fram trots minusgrader i vår. 

Imorgon jobbar jag dag, sen har vi kick-off med uppdrag på stan (?) efter det är det AW på Asken.

Nu ska jag lägga Hedvig straxt sen ska lägga mig med Axel en stund i hans säng och lyssna när han läser bok. Han fick en bok som heter Silverpojken av Mackes föräldrar i julklapp. Han började läsa den häromdagen och har nu fastnat i den. Först tyckte han att det var lite träligt med en bok utan bilder i men sen beskrev han själv att när han läser så får han bilder och som en film i huvudet 👏🏼 Jag läste som en galning i hans ålder! Böcker är det bästa som finns!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress