O N S D A G

Idag har jag städat i köket, skrubbat bänkar och putsat köksluckor och sen rensat ur kylen. Inte klar ännu men ändå nöjd med det jag gjort hittills!


Har inte riktigt kunnat sätta fingret på varför jag så ogärna är hemma ledig med barnen själv sista tiden. Men nu börjar jag förstå att det är ju för att jag blir rastlös! Har jag nåt "projekt" några timmar så blir dagen mycket bättre. Som idag, 2 timmars städ av köket. 

På eftermiddagen kom Carin och Bosse hit. Bosse skjutsade mig och Hedvig till Axels skola. Carin var hemma och passade Gustav. Sen åkte vi spårvagn och buss hem till Svärtinge tillsammans med Axel.

Imorgon ska han åka hem själv. Då känns det bra att jag är ledig och kan vara jour hela dagen ifall han blir nervös eller hoppar på fel buss eller nåt sånt.

När vi kom hem hade Carin plockat ur diskmaskinen och lagat mat till oss, vilken lyx! Tänk att ha det så varje dag, vilken dröm!


Ettdugn som rökfri. Skulle ljuga om jag sa att jag inte är sugen...! Det kommer inte bli lätt!

Anonym

Hejja! Detta kommer gå galant!! Tänk på alla plus. Du luktar inte cigarett, får inte svarta lungor, drar inte in en massa kemikalier i huset osv osv. You go girl!!

Svar: Åh tack!!!
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress