Sjuk

Jobbade kvällspass igår. Hade sprängande huvudvärk redan när arbetspasset började. Tog 2 av den starkare sortens alvedon senare på eftermiddagen men värken släppte inte taget det minsta. Vid 19-tiden började jag känna mig alldeles mosig och yr. Tog en temp som visade 37.6 

Ingen rejäl feber kanske men för mig som brukar ligga på 36.0-2 i vanliga fall så känns det verkligen som feber, speciellt när man två timmar innan tagit alvedon.

Jobbade på tills all omvårdnad var klar och våra patienter var nedbäddade och klara för natten, sen åkte jag hemåt en timme tidigare.

Inatt var Gustav vaken mellan 23-02. Till slut gick jag upp och bredde en macka till honom och så fick han varm mjölk med honung för att bli sömnig. Hedvig vaknade av våra röster i köket så hon kom ner och drack lite saft och åt några Marie-kex 😅 När jag inte orkade mera så väckte jag Macke och han fick ta Gustav och jag tog Hedvig och gick upp och la mig i hennes rum.

Imorse var jag helt utslagen! Svettades och frös om vartannat. Skärande ont i halsen och sprängande bankande huvudvärk. Låg kvar i sängen tills efter lunch nån gång. Gick upp och åt några kakor och drack lite saft innan jag släpade mig tillbaka till sängen igen.

Just för tillfället mår jag ok, eller jag orkar inte göra så mycket men huvudvärken är under kontroll iaf.

Axel har en klasskamrat här på övernattning. Dom har varit och handlat en massa fredagsmys och jag har lovat dom att vi ska se nån bra film senare när Hedvig somnat. Dom vill helst se filmen om Twin Towers men jag tror nog att det får bli en mer lättsam film. Nåt jag kan slumra ifrån i soffan. 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress