S Ö N D A G

Mår bättre idag! Huvudvärken är hanterbar, kanske har jag fortfarande huvudvärk för att jag knappt ätit på två dygn och bara legat och sovit i omgångar?!


Idag åkte jag och handlade ihop med barnen när Macke var iväg och körde enduro.
Sen lagade jag mat, halloumistroganoff, supergott!!

Till efterrätt blev det pollyfluff med frukt 😋 Man häller i 3 dl vispgrädde i en kastrull och värmer ihop med en påse pollygodisar. Det får inte börja koka! Vispa tills pollysarna smält. Sen kyler man det i kylskåpet 4-5 timmar (jag tog en snabbversion och kylde i frysen i en timma, håll koll bara så det inte blir fryst!) sen blandar man i 200 gram Philadelphia och vispar med elvisp tills man fått ett fint fluff, klart.


Svärmor kom förbi på fika och för att hämta våra gardiner som hon ska fålla upp åt oss.


Gustavs ögon är inte bra ännu. All tvätt runt ögonen har gjort att hans hud blivit alldeles röd och irriterad. Tanken är att han ska till förskolan imorgon.

Nu ska jag lägga mig i sängen och vila en stund. Måste spara på batterierna inför jobbdag imorrn.

Åsa K

Åh va gott det lät! Vad använde du för recept? Krya på er 💐

Svar: Recept finns på bloggen nu
Therese Öjebo

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress